Zespół Szkół w Trębaczowie

Pedagog szkolny

Pedagog szkolny służy swoją pomocą dorosłym opiekunom dzieci, którzy nie potrafią poradzić sobie z problemami wychowawczymi w domu. Nie należy wstydzić się korzystać z pomocy pedagoga. Ważne jest przecież dobro dziecka. Dbajmy razem o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci, a będą one szczęśliwe. Zapewnijmy im poczucie bezpieczeństwa i możliwość optymalnego rozwoju przez naukę, zabawę oraz realizację marzeń. Wspólnie wzmacniajmy ich poczucie własnej wartości, a będziemy spokojni o ich przyszłość oraz dumni z ich efektów w nauce.

 

 

Drogi Uczniu

Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:

  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
  • masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
  • chciałbyś z kimś porozmawiać
  • chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

 

Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

 

Pamiętaj!

 

  • Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
  • Zapewni dyskrecję i anonimowość.
  • Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.

 

Drogi Rodzicu

 

Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:

 

  • niepokoi Cię zachowanie dziecka
  • chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim
  • masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowawczym
  • masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
  • szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.

 

Główną formą pracy pedagoga szkolnego jest poradnictwo. Dotyczy ono nauczycieli, dzieci i rodziców. Polega na pomocy w rozwiązywaniu aktualnych problemów powstających w codziennej pracy szkoły.

 

Do zadań pedagoga należy w szczególności:

 

  1. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  2. Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznawanych potrzeb.
  3. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  4. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
  5. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli.
  6. Działania na rzecz organizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się
    w trudnej sytuacji życiowej.

 

 

Pedagog szkolny

Małgorzata Rokosz